onsdag, oktober 20, 2010

Easy Drinkers blindprovar fyra röda


2010 10 20 - Blindprovning på Järntorget
400 gram hamburgare - extra allt - från restaurang Järnet som tilltugg.

Vin nr 1 från TB:
2007 Domaine Leon Barral Jadis
Domaine Leon Barral
Faugères, Frankrike
50% Carignan, 40% Jadis och 10% Grenache.


Vin nr 2 från TF:
Pegasus Bay
Waipara, Nya Zeeland.
100% Pinot Noir


Vin nr 3 från F:
Niepoort
Douro, Portugal
100% Touriga Franca


Vin nr 4 från MG:
2006 Un Jour (länken hänvisar till 2005)
Le Clos d'un Jour
Cahours, Frankrike
100% Cot (Malbec)


Extra smakprov från MG:
2005 Collepiano
Arnaldo Caprai
Sagrantino di Montefalco, Italien
100% Sagrantino


/ TF (sekr)

7 kommentarer:

  1. Jag antar att detta måste till för minnets skull. Men jag undrar vad som gav sån huvudvärk? Tanninerna i Collepianon?

    / MG

    SvaraRadera
  2. Sandpappret med kornstorlek 80 satte många smaklökar ur funktion. Huvudvärken har nog tyvärr en annan förklaring.

    SvaraRadera
  3. Tror jag inte på. Abruzzerna-vulkanaska-sagrantino-tanniner som från underjorden-huvudvärk som från underjorden. En solklar och uppenbar följdriktighet.

    Lägger nån upp tidigare provningar "for the archive"?

    SvaraRadera
  4. Låter trovärdigt men Tanninmonstret gick i så fall förlorande ur striden med under(över?)tecknad.

    Jag har bilder från alla tidigare provningar.
    Fixar det inom kort!

    SvaraRadera
  5. "Låter trovärdigt men Tanninmonstret gick i så fall förlorande ur striden med under(över?)tecknad"

    Det beror på att du också är från underjorden. Jag vet det. Du blir aldrig lika dragen som jag. Du måste vara i maskopi med den svarte själv.

    SvaraRadera
  6. Något lurt är det men jag tror inte att "felet" ligger hos mig. Snarare en brist på träning - såväl fysisk som alkoholrelaterad - för doktoranden.

    SvaraRadera
  7. Och jag som bara försöker komma i kontakt med den kärleksfulle Guden genom en (mestadels) spritfri tillvaro och ett stilla, kontemplativt liv...

    SvaraRadera