onsdag, december 01, 2010

The Battle of the Bottles

2010 12 01 09.00 Regeringsgatan 44
Med en coffee to go och långkalsonger på ställer vi oss i kön och huttrar. Temperaturen är mycket låg, någon nämner -18 grader, men det gör inget. Det är ju bara en timme kvar till öppningsdags...

Tomten kom tidigt till Easy Drinkers i år.

Först ut i 2011 års första provning blir

100 Robert Parker-poäng.
Hur kan man på ett bättre sätt starta ett nytt vinår?
Skulle kunna vara med en Champagne i och för sig.
Om man inte heter Robert Parker.
Men vi chansar - på både och!

Därefter är det dags att låta Toscana visa var skåpet ska stå.
Kommer 2007 Ornellaia kunna matcha den syd-rhônska (förväntade) uppvisningen?

Easy Drinkers är spända av förväntningar och utlovar utförliga rapporter om vilken av julklapparna som kammade hem 
The Battle of the Bottles.

/ TF (sekr)

4 kommentarer:

  1. Ja, fy fanken vilket hutterköande. Men det var det värt!
    Jag fick med mig:
    1 st 75 cl Blossa Årgångsglögg 2010 (saffran)
    1 st 75 cl Blossa Trestjärnig glögg spetsad med Rom
    2 st 37,5 cl Dufvenkrook Original Starkglögg (75:orna var slut)
    Så nu blir det fest!

    Tips: de får i dagarna in 480 nya 75cl Dufvenkrook Original, så häng på låset på fredag med.

    SvaraRadera
  2. Parker! Du nämnde Parker! Två gånger dessutom. Nu får du böta nåt dyrt och gott från källaren vid nästa provning! En 1998 Morey-st Denis t.ex. Jag vet att du har minst en kvar.

    SvaraRadera
  3. Jag har aldrig ägt nån -98a. Men å andra sidan har jag tre -97or som jag kan tänka mig poppa vid ett trevligt och snart tillfälle.
    Men du får också böta! Du skrev "glögg" vid tre tillfällen. För det får du böta en Dandy.

    SvaraRadera
  4. Gott nytt vinår, alla EDs!

    När ska vi poppa den första av de två, och i vilken ordning tycker ni?

    SvaraRadera